Fussunk mezítláb!

futás mezítláb

A mezítláb történő futás egy új „divatirányzatnak” tekinthető manapság a futók körében, hiszen egyre többen próbálják ki, mivel rengeteg előnyös dolgot lehet róla hallani. Talán az a tény már mindenki számára ismert, hogy a betonon, aszfalton való futás nem előnyös, hiszen jelentősen megterheli az ízületeket, és káros hatással van a térdre, gerincre egyaránt. Ezzel szemben a futás mezítláb teljesen máshogy terheli az emberi szervezetet. Ha mezítláb futunk, akkor a talp elülső része érkezik a földre, anélkül, hogy a sarkunk megérintené a talajt, és emiatt teljesen más az izmok és ízületek terhelése. Sokkal kevesebb negatív hatás éri emiatt az izomzatot, sőt még az is elmondható, hogy a hosszú távú futás is jobban teljesíthető mezítláb, amiatt, hogy az izmok nem fáradnak el olyan könnyen. Természetesen futócipő nélkül futni nem olyan könnyű, hiszen vannak más kihívások, amelyek megnehezítik a futást, mint például az egyenetlen talaj. Még ha betonon vagy aszfalton futunk is, egy apró kavics nagyon kellemetlen lehet, ha rálépünk. Éppen ezért, ha szeretnénk kipróbálni a mezítláb futást, akkor először puha felületen (pl. füvön) fussunk, majd fokozatosan szoktassuk hozzá a lábunkat az egyenetlen talajon való futáshoz. Így idővel megerősödik a talpunk bőre, ami könnyebbé teszi a futást mezítláb.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.